شکست سرمایه گذاری پاساژها

آیا تا به حال به دلیل شکست سرمایه گذاری پاساژها فکر کرده اید؟

پاساژهای خالی، کاسبی های خراب در بیش از 90% پاساژها و واحدهای تجاری باید تلنگری باشد برای اینکه بدانیم چرا بخش عمده ای از سرمایه گذاری ها به این سمت رفت ؟

و سوال مهمتر اینکه چرا مردم از این نوع مراکز استقبال نکردند ؟

1. مرکز خرید متمرکز صنفی : مردم برای خرید موبایل اکثرا به مرکز خرید موبایل شهر خودشون مراجعه میکنند. نه به پاساژهایی که از هر صنف دو مغازه در آن وجود دارد. درباره سایر خریدها هم مردم همین نکته رو رعایت میکنند ولی سرمایه گذاران دقت کمی روی این موضوع داشتند.

2. متراژ واحدهای تجاری: مردم برای خرید به فروشگاه هایی مراجعه میکنند که تنوع محصول و تنوع قیمت داشته باشه، نه مغازه یا مغازه های 20 متری که اصلا ظرفیت تنوع داشتن ندارند.

3. فروشندگان غیر حرفه ای : در انگلستان اگر شما بخواهید در بعضی از فروشگاه ها فروشندگی کنید باید دو سال آموزش ببینید. در ایران هر شخصی را که بیکار میشه میگن برو فروشندگی کن. استخدام فروشنده های معمولی و غیر حرفه ای توسط صاحبین واحد های تجاری و پاساژها هم خودکشی مالی است و هم یکی از عوامل ورشکست شدن آنها. (در انگلستان بعد از دو سال فروشندگی یکی از قوانین که باید رعایت شود در ساعت کاری فروشنده حق ندارد موبایل دستش بگیرد و در صورتی که مدیر فروشگاه موبایل ببیند فرد را اخراج میکند)

4. دیجیتال نشدن : دیجیتال اداره شوید، دیجیتال خود را معرفی کنید، دیجیتال بازاریابی کنید و فیزیکی بفروشید. خیلی از کسب و کارهایی که در پاساژ در مغازه های 20 متری در حال فعالیت هستند اصلا به واحد تجاری احتیاجی ندارند.

عوامل ذکر شده از مهم ترین علت های شکست سرمایه گذاری پاساژها میباشد.

علیرضا بهرامی

1401/08/16

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *