حساب حسین قلی خانی چیست ؟

حساب حسین قلی خانی چیست ؟

اول باید بدونیم حسین قلی خان چه کسی بود، حسین قلی خان در زمان قاجار والی لرستان بود. و از طرف دولت ایران درجه امیر تومانی یعنی سرلشکری هم به وی اعطا شده بود .مردی خشن، جنگجو و کاردان در عین حال دیکتاتور بود.
لایق و کاردان بود چون سپاه او یکی از مرتب ترین و منظم ترین ها در کل ایران بود، در زمان حسین قلی خان هیچکس هیچ اختیاری در منطقه نداشت و حرف حرف حسین قلی خان بود.

حسینقلی‌خان سه‌فصل بهار و تابستان و پاییز را در حسین‌آباد زندگی میکرد . مردم پشتکوه از ترس ستمگری ها و آدم کشی هایش خواب راحت نداشتند.
زمستان را در روستای حسینیه نزدیک مرز عراق به سر می برد . و از اعراب بنی لام غنیمت می گرفت.

حسین قلی خان با توجه به توان بالایی که داشت تصور میکرد همه چیز تحت کنترل و تحت اختیاره در صورتی که ظاهر اینو نشون میداد اما درون سیستم همچین چیزی نشون نمیداد.

در نهایت خود ناصر الدین شاه قاجار بدلیل افراط ها و خارج از کنترل شدن حسین قلی خان فرمان قتل وی رو صادر کرد.

حالا حساب حسین قلی خانی چیه ؟ عده ای در کسب و کار خود تصور میکنند همه چیز مرتبه، شرایط اوکیه و همینطور هم باقی خواهد ماند.
زمین و ملک و یا واحد تجاری داره که مثلا میگه این دارایی ۴۰ میلیارد پولشه، در صورتی که یوم الحساب وقتی نیاز مالی وجود داشت،کسی حاضر نیست پولی پرداخت کنه بابت این واحد تجاری یا زمین یا این دارایی. به این نوع حساب و کتاب میگن حسین قلی خانی

توی این داستان ما حسین قلی خان هستیم و بازار ناصرالدین شاه؛

” اگر تصور کردیم اوضاع مرتبه، در چاله حسین قلی خان نیافتیم “