رمز ارزها و سرمایه گذاری روی آن

رمز ارزها و سرمایه گذاری روی آن !  سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر بسیار پرطرفدار شده است. سودآور بودن این بازار افراد زیادی را علاقه‌مند به کریپتوکارنسی کرده است.

روزانه افراد زیادی با هدف کسب سود بخش زیادی از دارایی خود را روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند.

شما چه چیزی را دارایی میدانید ؟ یا چه چیزی برای شما ثروت است ؟ زمین میتواند برای شما یک ثروت دائمی باشد ؟ خودرو یا پول چطور ؟ طلا و بیت کوین یا یک تابلو نقاشی گران قیمت ؟

از گذشته های خیلی دور برای مردم زمین ها و حیواناتی که داشتند به عنوان دارایی محاسبه میشد.

هر شخصی زمین کشاورزی و حیوانات بیشتری داشت فرد ثروتمندتری بود. پس از مدتی انسان ها برای راحتی داد و ستد و انتقال ارزش تصمیم گرفتند فلزاتی همچون طلا و نقره را به عنوان دارایی انتخاب کنند.

رفته رفته لیست اقلامی که به عنوان دارایی محاسبه میشد گسترده شد تا به امروز که جدیدترین دارایی و ثروت ها رمز ارزهایی مثل بیت کوین است.

مطمئنا زمانی که تکه ای کاغذ به اسم پوند یا دلار چاپ شد بعضی از مردم دید بیت کوین امروز را روی آن تکه کاغذ ها داشتند.

رمز ارزها چرا به وجود آمده اند ؟

برخی افراد فکر میکنند رمز ارزها دزدی و کلاهبرداری هستند. اگر مردم جهان در گذشته جای طلا مس را به عنوان دارایی میشناختند امروز طلا ارزش امروز را نداشت.

یا اگر زمین که شما دارید با مشکلاتی مثل خشکسالی روبرو شود یا جنگی در آن منطقه رخ دهد آیا ارزشش مثل سابق خواهد بود ؟

پول در حساب شما هم صرفا یک عدد است که در گوشی شما کم و زیاد میشود و دولت ها در سراسر جهان با کم کردن ارزش پول به صورت روزانه در حال غارت شما هستند.

رمز ارزها هم انتخاب مردم جهان بوده که ارزشمند شود و بخشی از دارایی خود را به آن تبدیل کرده اند. پس نمیتوان دارایی هایی مثل رمز ارزها را به چشم یک کلاهبرداری نگاه کرد.

همانطور که مردم در گذشته به پول های کاغذی به چشم فریبی برای دزدی ثروت خود نگاه میکردند امروزه هم افرادی به همین شکل به رمز ارزها نگاه میکنند ولی سالها بعد خود همین افراد از استفاده کنندگان رمز ارزها برای خرید کالا و خدمات خواهند بود.

خب حالا رمز ارزها در چه مرحله ای هستند ؟

اگر در مطالب ارسالی قبل عنوان حباب دات کام را پیدا و مطالعه کنید متوجه دلیل افزایش شدید قیمت بیت کوین خواهید شد.

با شروع استفاده از اینترنت در آمریکا تحول عظیمی در جهان شکل گرفت و مثل امروز که رمز ارزهای زیادی در حال رشد هستند شرکت های زیادی شروع به فعالیت در حوزه اینترنت کردند.

مردم در آن زمان مثل امروز جذب این نوآوری جدید شده بودند و روی آن شرکت ها سرمایه گذاری زیادی می کردند تا اینکه حباب ترکید و ارزش آن شرکت ها به شدت افت کرد.

اما آیا فناوری و اینترنت نابود شد ؟ خیر امروز که شما این مطلب را میخوانید بزرگترین شرکت ها و ثروتمندترین افراد از اینترنت به این جایگاه رسیده اند. پس چرا آن اتفاق افتاد ؟ چون هنوز ارزش کارکرد اینترنت به اندازه قیمت آن رشد نکرده بود.

پول ها ابزارهایی برای انتقال ارزش هستند.

چرا مردم در سراسر دنیا برای دلار ارزش زیادی قائل هستند ولی برای واحد پولی یک کشور فقیر آفریقایی هیچ ارزشی قائل نیستند ؟

چون بیشتر مردم در دنیا دلار را به عنوان یک دارایی پذیرفته اند و حاضر هستند کالا و خدمات خود را در قبال آن ارائه کنند.

حالا با این تفاسیر چه مقدار از مردم دنیا حاضر به معامله کالا یا خدمات خود از طریق ارزهای مجازی هستند ؟ خیلی کم!

پس اساسا هنوز زمان آن نشده که رمز ارزها ارزش امروز خود را داشته باشند و یک حباب بزرگ در آنها شکل خواهد گرفت و به یک باره حباب خواهد ترکید.

ولی بعد از آن رفته رفته دنیا به سمت استفاده از رمز ارزها خواهند رفت. بانک های مرکزی جهان هم شدیدا با آن مخالفت خواهند کرد چون هیچ کنترلی روی آنها ندارند.

خب حالا با این تفاسیر سرمایه گذاری روی رمز ارزها چگونه است ؟

ورود به این بازار خوب است ولی نه با درصد زیاد دارایی بلکه بهتر است ابتدا با این بازار آشنا شوید و مقدار کمی سرمایه در آن داشته باشید. و پس از ترکیدن حباب درصدی از دارایی خود را به آن سمت ببرید.

علیرضا بهرامی نسب

1399/12/07

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *