چرا باید روی طلا سرمایه گذاری کنیم؟

چرا باید روی طلا سرمایه گذاری کنیم؟

چرا باید روی طلا سرمایه گذاری کنیم؟

در حال حاضر شکاف طبقاتی جامعه بسیار زیاد شده و دیگر ایران، ایران چند سال قبل نیست.

در دوره های قبل دولت های ما نفت را با قیمت بالا میفروختند و با سرمایه گذاری های اشتباه دلار های نفتی تمام سرمایه های کشور را نابود کردند.

مردم ما نیز یاد گرفته بودند پس انداز خود را در بانک سرمایه گذاری کنند و سود سپرده بگیرند. اتفاقی که در هیچکدام از کشورهای جهان حتی کشورهای عربی انجام نمیشد.

بازگردیم به عنوان مطلب در خصوص طلا، 5 نکته بسیار مهم در دنیای فعلی وجود دارد که حفظ سرمایه ارزش سرمایه را با خرید طلا ارزشمندتر میکند :

1- عامل اول مردم کشورهای چین و هند :

مردم این کشورها از قدیم به طلا علاقه بسیاری داشتند و با توجه به جمعیت زیاد این کشورها که حدود 40% جمعیت جهان را شامل میشود و رشد اقتصادی خوبی که دارند تقاضا در بخش جهانی طلا را بالا میبرند و این عامل باعث رشد قیمت طلا خواهد بود.

2- بانک های مرکزی جهان :

در سال های اخیر بانک های مرکزی جهان بیش از فروش طلا به سمت خرید طلا روی آورده اند. عامل اصلی این موضوع بی ثباتی اقتصاد جهان است و کشورها با خرید طلا خود را در برابر تلاطم ها حفظ میکنند.

3- رشد چاپ پول بی پشتوانه در کشورهای مختلف جهان :

از مهمترین عوامل دیگر رفتن سرمایه ها به سمت طلا چاپ پول و تورم بیش از حد در اکثر کشورهای جهان است. چاپ پول بدلیل تحریک تقاضا جهت بهبود اقتصاد است که از نکات منفی این حرکت کاهش ارزش پول نقد در دست شما خواهد شد. طلا هم فلزی است که در هیچ آزمایشگاهی تاکنون نتوانسته اند آن را تولید کنند و تنها راه دستیابی به آن استخراج از معدن می باشد.

4- عامل بعدی کم بودن کشف معادن جدید طلا نسبت به تقاضای بازار است :

سالیان طولانی است که معدن طلای بزرگ جدیدی در دنیا کشف نشده و اکثر معادن قدیمی هستند و یا معادن جدید بسیار کوچک هستند.

5- عامل آخر پایین بودن نرخ بهره در جهان است :

هرچقدر نرخ بهره بانکی در جهان کمتر باشد سرمایه گذاران رو به سرمایه گذاری روی طلا تمایل بیشتری پیدا میکنند.

نرخ بهره در آمریکا فرض کنیم 1.5% باشد و نرخ تورم در آمریکا 2% به این ترتیب نرخ بهره نیم درصد منفی میشود و در عمل شما زیان میکنید.

طلا به طور ثابت از قدیم سود دهی بیشتری نسبت به سایر دارایی ها داشته.

توصیه من این است با توجه به این اوضاع اقتصادی توانستید مبلغی را پس انداز کنید حداقل 20% سرمایه خود را به طلا تبدیل کنید و به دید بلند مدت به آن نگاه کنید. نقطه ورود خرید طلا هم مهم است.

منابع : اکوایران، آکادمی ریسک

گردآوری : علیرضا بهرامی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *