در تجارت زمان مهمتر است یا پول

در تجارت زمان مهمتر است یا پول

به نظر شما در تجارت زمان مهمتر است یا پول؟

در ابتدای دوران بیزینس خودم معامله ای با یک بیزینس من واقعی داشتم که متاسفانه در آن معامله یکی از چک های من با چند روز تاخیر پاس شد.

در ذهن خودم تصور میکردم این شخص ثروتمند است و برای او مهم نیست این پول چند روز دیرتر به دستش برسد، درضمن با بازاری مواجه بودیم که مشکلات اقتصادی وجود داشت و طبیعی بود در زمان مقرر شده موفق به انجام تعهد نشویم.

ولی آن شخص که در حال حاضر از دوستان صمیمی من است درس بزرگی به من داد، او درباره یک معامله ای که در کشور چین انجام داده بود توضیحی به من داد تا متوجه شوم زمان خیلی مهمتر است.

سالها قبل که مشکلات تحریمی پابرجا بود دوست من کالایی را در کشور چین خریداری میکند و متعهد میشود طبق قرارداد در تاریخ مشخص شده مبلغ را به تاجر چینی پرداخت کند.

مبلغ با یک روز تاخیر تامین میشود و فروشنده طلب خسارت بابت یک روز تاخیر میکند و دوست من با کمال میل پرداخت میکند.

برای تاجران بزرگ، زمان بسیار مهمتر از پول است. آنها روی پول خود برنامه ریزی دارند.

آنها هزار دلار امروز را به هزار و صد دلار یک ماه دیگر ترجیح میدهند. چرا ؟

چون میتوانند هزار دلار امروز را تا یک ماه دیگر تبدیل به هزار و دویست دلار کنند.

پس زمان از پول مهمتر است. معمولا اکثر مردم فکر میکنند اگر ثروتمند بودند توانایی آن را داشتند همه کاری با پول انجام دهند و هرگز ضرر نکنند.

همین افراد را اگر زیر نظر داشته باشید ممکن است متوجه شوید تلاش زیادی میکنند ولی همیشه در حال پس رفت هستند و یا با سرعت بسیار آهسته پیشرفت میکنند.

اکثریت مردم فکر میکنند افراد موفق چون پولدار هستند موفق هستند. اگر از آنها سوال کنید اگر ثروت زیادی داشتی با آن چه کاری انجام میدادی جواب مشترکی دارند.

زمین میخریدم، خانه میساختم، ماشین میخریدم، کارخانه میزدم، کالا میخریدم و… این افراد سعی میکنند از آخرین روش های رایج تقلید کنند.

فردی که فکر میکند اگر ثروتمند بود با این کارها برای خود زندگی خوبی میساخت و ثروتمند باقی میماند، احتمالش صفر نبود که موفق شود ولی درصد موفقیت زیادی هم نداشت.

حتی اگر خود آن شخص موفق نمیشد تمام ثروت بدست آمده را نابود کند نسل های بعدی اش زحمت آن را میکشیدند.

اگر چیزی که اکثریت فکر میکنند درست بود اکثر مردم پولدار بودند. بگذریم از اینکه این فرد هرگز ثروتمند نمیشد که بخواهد آن را نابود کند.

اشخاصی که برای آنها پول مهمتر از زمان است، افرادی هستند که پول برای آنها هدف نهایی است.

پول هدف نهایی نیست پول یک هدف میانه است. حتی میشود گفت پول وسیله است تا شما را به اهدافتان برساند.

هر زمانی شما درک درستی از پول داشته باشید پول به سمت شما خواهد آمد. هیچوقت با انداختن تقصیر به گردن شرایط (دولت و ملت) عدم پیشرفت خود را توجیح نکنید.

هستند افرادی که در همین شرایط ثروتمندتر از قبل شدند.

این مقاله درباره نا امید کردن شما نبود فقط تلاش شد مثل اکثریت مردم فکر نکنید و برای خود استراتژی تعیین کنید.و به جواب این سوال برسید که در تجارت زمان مهمتر است یا پول!

حال با توجه به این اطلاعات راه ثروتمند شدن و ثروتمند ماندن چیست ؟ به این موضوع فکر کنید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *